Friday, August 19, 2011

Arghhh...baju melayu aku!

Kawan-kawan kata tailor ni memang hebat. Upah murah dan jahitannya kemas. Mulanya niat aku nak minta ehsan tuan punya kedai untuk dapatkan resit agar aku dapat claim uniform bagi tahun 2011 ini. RM690.00 sekali tuntut, sapa yang tak nak. 


Petang itu jugak sebelum berbuka aku ke kedai tersebut. Nasib baik taukenya baik. Dia berikan resit sepertimana yang aku perlukan. Bila ditanya tentang baju melayu, dia cakap "NO PROBLEM".. aku tanya buat kali ke 2 dan dia jawab dengan yakin "NO PROBLEM". Aku ambik keputusan untuk mengupah baju raya di situ. Upahnya RM110.00, boleh dikira murah.


Semalam,setelah dua minggu berlalu aku ke kedai ini untuk mengambil baju raya yang sudah tidak sabar nak cuba. Aku senyum melihat baju melayu hijau siap 'on time'. Sampai saja di rumah, aku terus 'menerai'.. Arghhhhhh... tak muat huhuhuhu. Frust betul aku..jangan kata sendat, naak masuk pun tak boleh hehehe.


Hari ini aku sedikit senang hati.. baju yang sendat tu akan diganti baru. Upah tak perlu di bayar.. kainnya akan digantikan. Bila ditanya bila siap... tauke menjawab " Dua hari boss..". Aku tersenyum lega.. hehehe.. rupanya rezeki masih ada.