Saturday, August 20, 2011

Rumah Sendiri vs Rumah Sewa

Rumahku di Kulim
Sedih ketika meninggalkan rumah kesayangan di Kulim. Rumah yang meninggalkan kenangan pahit manis ketika bersama ex-wife. Kini rumah ini disewakan kepada sepasang suami isteri dari Kelantan. Selain dari pinjaman kerajaan, rumah ini telah hias cantik melibatkan tambahan ruang dan sebagainya mencecah RM30k.

ruang tamu
Sudah lama aku tidak singgah melihat rumah ini. Kenangan yang ada ingin kupadamkan jauh-jauh namun apakan daya... inilah rumah dan syurgaku suatu waktu dulu.


Kini aku menetap seorang diri di Taman Intan Duyung, Port Dickson. Rumah yang kudiami sekarang jauh berbeza dari rumah yang kubeli di Kulim Square. Namun rumah sewa, begitulah adatnya. Janji selesa untuk berehat dan menumpang teduh.
Rumah bujang

Beruntung juga aku mendapat rumah ini kerana tuan rumahnya baik walaupun kadang-kadang seperti menggoda :). Ruang yang ada cukup bagiku meneruskan kehidupan sementara di Port Dickson ini. Sehingga kini rumah ini terhad kepada ahli keluarga dan sahabat terdekat.


Rumah & Heli...


Di sinilah aku menghabiskan masa dalam kesunyian. Hidup ini kadang-kadang menjemukan. Namun aku masih beruntung kerana diberi keluarga yang perihatin, bos-bos yang baik dan rakan-rakan yang memahami.


1 comment:

  1. Ada lagi rumah sewa di Taman Intan Duyung? Jika ada, bolih beritahu saya. Terima Kasih. Mukhtar Hashim 019-6117273

    ReplyDelete