Saturday, August 20, 2011

Filem The Deep TV2

Poster DVD
Jam dah pukul 1.00 pagi. Mata masih belum mengantuk. Mungkin sahur terus jawapnya. Rumah aku ni memang tak ada astro sebab tuan rumah tak bagi pasang apa-apa termasuk air-cond. Tu sebab aku beli air-cond portable saja.

Masih ingat lagi.. waktu filem ni hangat di panggung aku berumur 10 tahun. Arwah ayah dan mak bawa kami adik beradik nonton di Penang. Kalau tak silap tahun 1977. Aku paling teruja masa ada orang asli sembelih ayam dan catkan perut si heroin.. rasa seram saja. Tapi sekarang bila dah tengok semula, kelakar pun ada.

Arwah ayah rajin juga bawa kami nonton wayang terutama cerita hindustan seperti Nagin, Yaadon Ki barat dan Sholay. Masa tu panggung wayang kat Kulim ada tiga. Coronation untuk filem Melayu, Cathay untuk cerita omputih dan Federal cerita Cina.  Zaman sekolah dulu time sambut merdeka, pelajar-pelajar sekolah sering dapat tiket free. Tengok pada tiket dah tahu cerita melayu, cina atau inggeris. Sudah tentu Cathay jadi favourite. Sekarang panggung-panggung tu dah jadi shopping complex. Kini Kulim dah jadi bandar besar.. dah ada Giant, Tesco, The Store. Restoran seperti KFC, Pizza Hut, Mc Donald dan A&W pun dah ada. Panggung wayang seingat aku ada enam di Giant Hallmark Kulim. Begitulah zaman berubah.....

No comments:

Post a Comment